Cu sau fara… lumanari???

Azi voi scrie primul articol legat de nunta mea. Nunta noastra va avea loc pe data de 17 august 2013 si ma refer doar la cununia religioasa si petrecerea de dupa. Cununia civila a avut loc pe 25 octombrie 2012.

Azi m-am hotarat sa ies din casa pentru a rezolva niste treburi si in cele din urma am reusit sa ajung si la biserica pentru a plati taxa de cununie si a stabili data si ora oficializarii. Cei drept la micile insistente ale nasei (Mihaelei) care momentan imi pare putin mai agitata si mai stresata decat mine. 🙂

Acum vine partea frumoasa. Vom avea doua perechi de nasi 🙂 si cam nici unii nu stim exact cum se procedeaza cu treaba asta in trei. 🙂  Cate randuri de lumanari, de care lumanari, cine tine lumanarile,  cate randuri de cavaleri/domnisioare, in ce parte a slujbei tin nasii lumanarile, cine iese cu lumanarile, etc.

Ajunsa la biserica incep sa ii adresez mai multe intrebari doamnei care se ocupa cu rezervarile si taiatul chitantelor. O intreb daca putem sa avem doua perechi de nasi si cate randuri de lumanari ne trebuiesc? Trebuie sa avem doua randuri sau doar un rand? Imi raspunde foarte frumos spunandu-mi ca vom fi foarte norocosi daca vom avea doua perechi de nasi si ca ne va merge bine, dar pe ei cei din biserica nu ii intereseaza cate randuri de lumanari o sa am eu la nunta, dar daca nasul vrea sa fie nas cum trebuie si pana la capat, sa aibe fiecare randul lui de lumanari. Bun  lamurita…

O intreb daca este vreo problema daca folosim lumanari scurte sau trebuie neaparat sa avem lumanari lungi… Imi raspunde ca nu ii intereseaza pe ei ce fel de lumanari avem noi in timpul slujbei, dar cele scurte sunt pentru botez iar cele lungi pentru cununie… ok… lamurita… Ca ne trebuie vin cozonac sau piscoturi si bomboane. (ok asta stiam deja si certificatul de casatorie cu siguranta…)

O intreb daca nasii vor tine lumanarile in timpul slujbei, si cine va iesi cu lumanarile din biserica, imi raspunde ca lumanarile vor fi tinute de cavaleri in timpul slujbei si parca tot cavalerii vor iesi cu ele din biserica… dar totusi nu era sigura… nu isi mai aducea aminte…

Ii mentionez ca am fost domnisioara de onoare de cel putin doua ori , prima data am intrat noi cavalerii cu lumanarile in biserica, in timpul slujbei am tinut noi lumanarile, la iesire au iesit mirii cu lumanarile, a doua oara a fost aproape la fel (nu imi mai aduc perfect aminte). Am primit un raspuns de genul fiecare biserica are obiceiurile ei… (am fost lamurita si mai profund). Platesc taxa, ii multumesc frumos, plec spre casa…

Pe drum, reflectand la discutia mea cu doamna din biserica, realizez ca am plecat cu mai multe intrebari decat atunci cand am intrat in biserica…

Imi doresc sa aflu si eu niste raspunsuri exacte la intrebarile mele legate de cununia religioasa…

Cate randuri de lumanari? De care lumanari avem voie? Cine tine lumanarile? Exista vreo parte a slujbei in care lumanarile sunt tinute de nasi? Daca nu atunci de ce imi trebuiesc doua randuri de lumanari? Cine iese cu lumanarile din biserica?

Probabil voi astepta pana dau ochii cu preotul si daca ma lamureste la fel de bine… nu ne ramane decat sa ne decidem cate lumanari si cine le tine. 🙂

This entry was posted in Nunta, Personal and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

